O boy vilket vacker väder

Varmt väder har gjort att snön har försvunnit  i rasande takt. Vatten i massor i diken älvar  och sandtag. Nu har även skogsvägar och stigar tinat fram.

Heid från Galgbacken kan vara lite busig ibland. Här rider Evelina Engström Nilsson med henne. 
Bra för oss för nu kan vår kondis och styrketräning börja ta fart på allvar. Upp och klättra på bergen i närheten.

Min förkylning sitter i fortfarande 3 veckor senare. Inte kul alls men så är livet. Nu har jag iallafall börjat kunna rida igen så  målet  är att hinna rida minst 3 hästar om dagen. Bara kroppen håller förstås. Får gå och ta massage och sjukgymnast vägledning då och då. (he hee he Lena Sjötoft)



Heid är 6 år och har lätt för alla gångarter. Skulle vara roligt om någon
tog sig tid att tävla med henne den 9 10 juni i Puoltsa.



Ragnarök från Galgbacken är skoj att rida men har under de här sista 4 veckorna
bara ridits 3 ggr pga min förkylning. Nu får det bli annat av och här ska tränas.



Nu börjar tom de lerigaste hagarna att torka upp. Hoppas hoppas att det blir soligt och torrt så allt i hagarna torkar upp.


Många har frågat efter bilder och filmer på unghingstarna. Vi har 5 st hingstar här på gården.
Àfangi är äldst och kommer att betäcka ston från slutet av maj. Några har frågat efter hans avkomma isabell hingsten Dag(ur).  Jag ska ta bättre bilder och mer film på dem alla när de ser lite finare ut.

Nu tappar de päls och är tuffsiga och smutsiga.

En liten film  gjorde jag däremot häromdagen och här kommer  den.

Bråda tider här på gården med krattning och bortstädning av allt skrot som tinar fram allt eftersom.
Roligt arbete med hästarna här framöver ut i skog och mark klättring och galopp över stock och sten.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja