Förkylningstider

Nu ligger jag inne i förkylning, när alla hästar var skodda och klara blev jag nu istället liggande i världens förkylning. Sara vår hovslagare bor ju i Uppsala och de har ju sitt firande av valborg där nere så jag hoppas att hon inte blev smittad.

Heid från Galgbaccken
Sara gillar Heid och hon skulle ha tävlat med henne i Boden. Nu blev ju både Boden och tävlingen på Vången inställda.

Banorna är för leriga när det varit så enormt mycket snö på och kring dem.


Många duktiga tävlingsekipage har frodats här på gården. Listan kan göras lång.  Även hästar med hög kapacitet, bra gångarter,  och trevligt lynne har vi fått fram.

Under den senaste veckan fick vi beröm av för mig 2 helt okända personer från södra Sverige om våra uppfödningar.



Nu ska vi ju få en ny gård med stall ridbanor mm och /eller erbjudas pengar för att köpa ett eget ställe.











Boliden har för avsikt vad jag har hört att allt ska vara löst till midsommar. Vi får se. De säger att de har ett nytt ställe åt oss men vi vet inte var el överhuvudtaget inte mer just nu.

En fågel viskade i mitt öra att vi dessutom får besök från island till veckan. Vi får se rapport kommer senare under veckan.



Staketet runt ridbanan har sett sina bästa dagar. De hänger som plockepinn och imorgon om jag orkar ta mig ut ska de repareras.

Den här veckan har jag inte suttit i sadeln en enda gång. Nu till veckan hoppas jag att man ska hinna träna lite igen. Efter förra veckans kurs med Magnus var jag inspirerad och peppad till tusen. Nu känns det långt borta med snor hängande ur näsan och lungor som håller på att hostas upp.




Afangi har fått flera ston. De får komma i början av juni och licens ska lösas till veckan.

Även flera har frågat på den isabellfärgade hingsten Dag efter Àfangi och Divar från Lindnäs stoet Diva (Terna) från Kambo. Han är liksom sin far högrest och högbent. Men bara 2 år gammal och om vi väljer att lösa licens på honom så får de stona gå på fribetäckning tillsammans med Dag. Han kommer då att kunna ta emot ett begränsat antal ston. Ni som mailat mig om honom kommer att få info när jag ev löst licensen.


I början av juni väntas 2 föl mammorna heter Diva & Hrefna. 

Dag i vinterpäls






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja